Nová identita českého plážového fotbalu!!

Představujeme vám nové logo a styl, kterým se bude český plážový fotbal od dnešního dne prezentovat. Autorem  nového vizuálu je Jan Šabach, český designér žijící v USA.

Kdy to vše začalo?
JIž v roce 2016 na podzimním semináři padla myšlenka připravit novou identitu, která by byla zajímavá a především jednotná. Hlavním cílem bylo představit český plážový fotbal jako značku, kterou bude možné dále budovat, bude výrazná a dobře zapamatovatelná. Po několika měsících konzultací bylo rozhodnuto mediální skupinou ve složení Lukáš Pechmann, Jindřich Knödl, Jan Dámec, Marek Kříž, Petr Špírek a Jakub Jeřábek o přípravě nového loga a manuálu. Po několika pokusech, kdy jsme stále nebyli spokojeni s finální verzi a následně po konzultaci s designérem Janem Šabachem, jsme se rozhodli předat naše představy profíkovi a vytvořit tak kompletní vizuál.

Kdo je autorem?
Grafický designér Jan Šabach vystudoval SPŠ grafickou v Praze, kulturologii na FFUK a Parsons School of Design na New School University v New Yorku obor grafický design. Od roku 1998 žije v USA a pracuje střídavě na volné noze (od roku 2016 pod hlavičkou Code Switch) a v grafických studiích. Jan Šabach se specializuje na tvorbu logotypů a korporátní identity a jeho práce získaly mnohá oborová ocenění. Přehled o tvorbě najdete na www.codeswitchdesign.com

Jak logo vznikalo?
Pláže, slunce, palmy, silueta fotbalisty ve výskoku nebo amatérsky působící kombinace všech. Většina log světových týmů plážové kopané je bohužel poměrně smutnou přehlídkou těchto okoukaných klišé. Tyto motivy mi nepřišly pro českou plážovou kopanou vhodné ze dvou důvodů. Za prvé by tato symbolika působila v českém kontextu nevěrohodně a druhé by jen zařadila nové logo mezi ostaní stejně nudná loga, ze kterých nikdo (snad kromě Beach Soccer Wordlwide) nevyčnívá. Co mě ale v souvislosti s plážovou kopanou zaujalo, byla rychlost a zábava s jakou se hraje, změny pohybu hry, voleje a nůžky, hudba, „beach babes“ a vůbec celá podívaná, jakou plážová kopaná je. Výsledkem je jednoduché, typografické, ale hravé pohyblivé logo, které je zárověň výrazné a hrdé. Logo a celá vizuální identita je postavena na sportovním písmu Dres od českého typografa Vojtěcha Říhy (www.briefcasetype.com). Barevná paleta vizuální identity je inspirována českou trikolórou a je kontrastní k tradičnímu prostředí, ve kterém se plážová kopaná hraje.

Jsem rád, že se vedení české plážové kopané nezaleklo pro jejich oblast netradičního řešení a doufám, že jim jejich nový vizuální styl pomůže získat víc fanoušků a sponzorů a k jejich zviditelnění ve světě.
jansabach.myportfolio.com/beachsoccerczech

Jan Šabach,
25. ledna 2018,
Northampton, Massachusetts

Jak novou identitu využít jsme se zeptali Jana Dámce, předsedy plážového fotbalu?
Jsem velmi rád, že jsme se všichni shodli a padlo jednoznačné rozhodnutí na nový logotyp. Věřím, že s tímto novým vizuálem vybudujeme světovou značku, kterou si náš plážový fotbal zaslouží. Moc děkuji Janu Šabachovi, že se podílel na této nové identitě a věřím, že v budoucnu společně posuneme český plážový fotbal ještě dál. Jak je vidět z návrhů, objevuje se zde mnoho možností, jak s logem pracovat. A to je ten hlavní cíl, být stále v pohybu a rozvíjet se. Proto budeme velmi rádi, když značka osloví, ale také zaujme a přidají se k nám další příznivci tohoto skvělého sportu. Proto přeji plážovému fotbalu co nejvíce úspěchů, kvalitních hráčů a hráček, perfektních funkcionářů a skvělých fanoušků.

Náhledy aplikace loga najdete zde – jansabach.myportfolio.com/beachsoccerczech